Het verhaal van Claudia Office Support

foto van Claudia

Als je 5 jaar geleden tegen mij had gezegd dat ik een eigen bedrijf zou beginnen en me bezig zou gaan houden met dingen als netwerken en social media had ik je misschien nog net niet in je gezicht uitgelachen. 'Dat is niets voor mij' had ik dan gedacht en misschien ook wel gezegd. Toch doe ik dat nu wel. En daar is een reden voor. 

 

Autisme en nu....

In 2005 kreeg ik, na een periode waarin ik bijna overspannen was geraakt, mijn autisme indicatie. Hoe meer ik leerde over autisme, hoe meer ik begreep waarom ik me altijd al anders voelde dan anderen. Waarom ik andere mensen vaak niet begreep. Waarom ik altijd zoveel moeite moest doen om 'normaal' te zijn. En dat 'normaal'  voor mij soms niet natuurlijk aanvoelde. Verder had mijn indicatie nog niet zoveel gevolgen voor hoe ik mijn leven leidde en het werk wat ik wilde gaan doen. Ik raakte bijna overspannen op een call center en dus besloot ik dat telefoonwerk niets voor mij was en dat ik me vooral moest richten op administratief werk. Dat was het wel zo'n beetje. 

 

Een paar jaar later werd ik met mijn neus op de feiten geduwd toen ik met mijn man in de bijstand belandden. Het was midden de economische crisis en het was voor mij heel moeilijk om weer aan het werk te komen. Mijn man daagde mij uit om tegen de werkcoach van de gemeente open te zijn over mijn autisme en waar ik in mijn werk tegenaan liep. Zij regeerde daar heel goed op en begon over de participatiewet en dat je een indicatie kon aanvragen voor de banenafspraak. Dat was voor mij wel een dingetje, want eigenlijk gaf ik dan ook toe dat ik dan niet normaal was. Toch besloot ik er uiteindelijk voor te gaan. Er volgde een heel traject bij de gemeente en uiteindelijk ook bij het UWV.

 

Eindelijk een leuke baan die bij mij past?

Ik zat nog midden in dit traject toen ik werd gebeld door een uitzendbureau waar ik was ingeschreven over een vacature bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Nog nooit van gehoord maar de vacature klok als echt iets voor mij dus ik besloot te solliciteren. Ik begon te werken bij RVO en had het er vanaf het begin erg naar mijn zin. Na een paar maanden kreeg ik de indicatie voor de banenafspraak. Ik heb dit ook gedeeld op mijn werk en mijn collega's en mijn teamleider waren blij voor mij.

 

Helaas mijn contract hier niet verlengd worden door wijzigingen in werkzaamheden op de afdeling. Gelukkig hoorde ik over iemand die zich binnen RVO bezig houdt met de banenafspraak. Via hem kwam ik in contact met een leidinggevende die op zoek was naar een nieuwe medewerker uit de banenafspraak voor een administratieve functie op zijn afdeling. Ik sprak met deze manager, we hadden meteen een klik en ik werd aangenomen.

 

En het ging boven verwachting goed. Ik werd goed opgevangen door een fijne groep collega's en ik kreeg de ruimte en de begeleiding die ik nodig had om het werk eigen te maken. Langzaamaan begon ik steeds meer taken op mij te nemen en werd ik steeds meer een onderdeel van het team. Als collega en als mens begon ik steeds meer te groeien. Het ging uiteindelijk zo goed dat ik een vast contract kreeg aangeboden. Daar was ik heel blij mee. Mijn loopbaan tot op dat moment was een grote zoektocht geweest met veel tijdelijke functies. Eindelijk nu wat rust en zekerheid in mijn leven. 

 

Het groeiproces bleef de jaren daarna doorgaan. En uiteindelijk kwam ik op het punt dat ik besefte dat het misschien tijd zou worden om mijn vleugels uit te slaan. Om iets anders te gaan doen om mezelf te blijven ontwikkelen. Zelfontwikkeling vind ik een van de mooiste en meest vervullende dingen in het leven en daar wil ik graag zoveel mogelijk van in mijn leven. 

 

Op zoek naar verdere ontwikkeling

In die tijd las  ik op internet  over de optie om virtual assistant te worden. Virtual assistants ondersteunen ondernemers vanuit huis. Dat leek mij wel wat. In de coronatijd had ik ontdekt hoe fijn thuiswerken is en dat je dan ook heel goed je eigen tijd in kunt delen. En kunt werken en leven zoals jij wilt.  Als ondernemer kun je dan ook nog kiezen welke taken je wilt uitvoeren en voor wie. Hoe mooi wil je het hebben? Toen kwamen wel de vragen. Voor wie zou ik dan willen werken? Voor wat voor ondernemers? Wat zijn de mensen waar ik echt een klik mee heb?

 

Toen ik nadacht over mijn eigen ervaring met werken bedacht ik me dat ik het liefst wil werken met opdrachtgevers die voor hun klant doen wat mijn werkgever voor mij heeft gedaan. Die mensen vertrouwen geven. Talenten zien en helpen om die talenten ook goed in te zetten. Zodat het zelfvertrouwen groeit en de persoon steeds verder kan groeien in zijn functie en als persoon. Ik zit daarbij bijvoorbeeld te denken aan ondernemers die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een leuke functie helpen. Of ervoor zorgen dat mensen die producten maken waar wij allemaal van genieten (zoals kleding, koffie of chocola) een eerlijk loon krijgen voor hun harde werken. Ik ontzorg hen door administratieve taken van hen over te nemen zodat zij hun tijd echt kunnen besteden aan hun passie. Mensen begeleiden. Hun mooie kant naar boven halen. Ervoor zorgen dat hun leven beter wordt. 

Welke diensten bied ik aan?

Diensten

Hieronder wat voorbeelden van diensten die ik voor jou kan doen:

  • E-mail behandelen.  Klantvragen uitzoeken en klanten antwoord geven waar ze echt iets aan hebben. 
  • Brieven opstellen en versturen. 
  • Data entry
  • Uitzoekklussen
  • Je digitale archief bijhouden
  • Teksten schrijven en jouw teksten redigeren. 
  • Ondertiteling videos checken 

 

Referentie

"Mijn bedrijf draaide overuren en ik ook 🤯 Dat wilde ik niet meer. Gelukkig hielp Claudia me uit de werkdruk en nam taken van me over. Ze checkte de ondertiteling van videolessen en scherpte e-mails en settings in ActiveCampaign aan. Ze werkt secuur, vraagt helder als dat nodig is, en doet proactief voorstellen ter verheldering. Erg blij met haar VA werk!" 

Wilma Kaptein 

Marketingmentor voor uitvinders

 

Tarief

 

Tarief :  € 50,- per uur exclusief btw. Je betaalt alleen de uren dat ik voor je bedrijf aan werk ben. Buiten mijn uurloon betaal je geen sociale lasten of andere kosten. Er wordt maandelijks achteraf gefactureerd.

 

Wil jij dat ook? Meer tijd voor de passie van je bedrijf? Met iemand samenwerken die jou ontzorgd en dezelfde drive heeft als jij! Kijk hier wat ik voor je kan doen dan niet langer en neem contact met me op

Dat wil ik ook! Kunnen we een afspraak maken?